Stronger Than Jesus

Nina Persson ackompanjerar mitt pluggande.



Jag har snöat in på The Cardigans den senaste veckan. Long Gone Before är till exempel en ultimat pluggskiva: melodiös och lättlyssnad utan att för den delen vara banal. Matteräknandet blir så mycket behagligare med Nina Perssons stämma i bakgrunden.
   Gillar man Nina och Koftorna (inte konstigt att de flesta bandnamn låter fräckare på engelska) gillar man förmodligen också A Camp, bandet hon har tillsammans med Niclas Frisk och maken Nathan Larson. Singeln Stronger Than Jesus lovar gott inför nya plattan Colonia som släpps nu på onsdag, 28 febriari.



Tags: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Das västervikare

Vet inte om jag kan hålla med om att det är bra pluggmusik.. men mitt problem är att jag börjar sjunga med, och helt plötsligt pluggar jag inte (hur gick det där till?). Så för min del blir det faktiskt klassiskt.

Och för att fortsätta säga emot så tycker jag det lät tuffare med Koftorna... Eller Ett Läger?

2009-01-26 @ 09:46:54
URL: http://lemoncurry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0