John Me och Adiam Dymott

Elektronisk högtidlighet och rockriff.



Ja, Anders Johansson var till och med snäppet bättre än vad jag väntat mig och att Håkan H vann pris för både bästa artist och bästa liveframträdande (Guldmicken) gladde mig såklart även om det inte var speciellt oväntat.
   Det jag tänkte skriva om nu är istället nykomlingarna i fråga.

Först var det John ME som med sin vita kostym och gitarr först såg lite blek ut. Ja, innan låten Love Is My Drug brakade lös på allvar. Elektroniskt, intensivt och nästan lite högtidligt lät det. Tyvärr tycker jag, efter en genomlysning av Johns myspace, inte att resten av hans mer akustiska låtmaterial sticker ut på samma sätt. Men som sagt, bra låt och en riktogt bra sångröst.

Apråpå bra sångröster så älskade jag nästa nykomlings, Adiam Dymotts, sång. Tjejen låter som en blandning mellan Rihanna och Lisa Miskovsky. När det gäller musiken (som ni kan lyssna mer på här) så tycker jag att hennes rockriff blir lite enformiga men framträdandet med låten Miss You var det inget fel på, jäklar vilken energi.

Varken John ME eller Adiam Dymott fick mig direkt att gå ner i spagat av lycka (vilket är tur, jag är nog ovigast på planeten) men båda två har onekligen stil så det räcker och blir över. Och stil kan man komma långt med.

Tags: , , ,

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hann med att se John ME innan jag försvann ut i natten, och måste hålla med om att det lät riktigt bra, även om det inte var det absolut bästa jag hört (jag måste väl nästan räkna in mig till de människor som har hört rätt mycket musik). Håller för övrigt på att lägga in mer musik på datorn, och jobbar mig igenom de skivor jag vill ha i pappas samling. Något jag kan sysselsätta mig med ett tag... Sen funderade jag på att kanske ta en tur till Götet, typ en helg på sportlovet, förslagsvis 20-22/2. Får jag bo hos dig då, och leka med dig (krogrunda och raggning)?

2009-01-19 @ 08:50:08
URL: http://lemoncurry.blogg.se/
Postat av: saom

Adiam är grymt snygg!

2009-02-01 @ 23:24:06
URL: http://saom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0