DAGENS TIPS: Armand Mirpour

Stockholmspop med genombrottsfeeling.



Om man råkar följa en annan blogg (med aaaningen fler läsare än min) vid namn Facehunter kanske Armand Mirpour verkar bekant. Då Facehunter-Yvan besökte Stockholm och spelade in The Facehunter Show kunde man i slutet av klippet höra en lockig ung man spela gitarr och sjunga. Hans namn var Armand Mirpour och anledningen till att jag påmindes om detta var att det nyligen dök det upp en video till hans låt Curly Boys Law, som fick det gamla småtöntiga svettbandet att se moderiktig ut. Låten har också varit med i en reklamsnutt för JC.
   Gillar man trallvänlig tweepop är det här absolut något man bör spana in. Musiken ligger musikaliskt nära Those Dancing Days men är enligt min mening vassare. Stort plus för den ursnygga produktionen! Armands silkeslena röst och det faktum att både Curly Boys Law och Josie sätter sig på hjärnan efter första lyssningen gör att jag vädrar genombrott senare i höst när albumet Boy Will Sing for Directions Home släpps. Kom ihåg var ni läste det först.
  



Tags:  , , ,

Kommentarer
Postat av: Mats

Följde man tv4 briljanta serie labyrint så hade karln en rätt stor roll i den, som musiker naturligtvis.

2008-09-29 @ 18:31:44
Postat av: Johan

Tack för ett jättebra tips. Har hört honom förut på p3 men inte riktigt gett hans musik min tid, ska bli ändring på det ;)



Håller med dig om att han säkert kommer slå bra i sverige. Grym video oxo!

2008-09-30 @ 08:58:14
URL: http://music.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0