TOPPLISTA: Göteborgspop

Ny gästbloggs-lista på Musiktoppen - men vart håller alla tjejer hus?

Så vart det helg igen vilket i mitt fall betyder gästbloggande på Musiktoppen. Den här gången har jag gjort en lista över det som i mitt tycke är den bästa göteborgsmusiken just nu.
   Då jag satte ihop listan insåg jag dock en lite märklig sak: i princip alla musiker var män. Jag menar inte att vara en gnäll-feminist på något sätt - bra musik är bra musik oavsett vem som skriver den - men jag undrar ändå vart alla pop-tjejer i Göteborg håller hus. I övriga landet finns det ju gott om dem (Marit, Bergman, Maia Hirasawa, Hello Saferide, Those Dancing Days osv.)
   Om ni har något tips på kvinnliga pop- och rockmusiker eller annan bra musik från Göteborg: kommentera och tipsa mig gärna här!

Tags: , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0