Fatwa

Jag uppmanar till bannlysningen av provocerande usel musik.

Jag måste bara klargöra några saker först.
Det är sällan jag påstår att jag avskyr musik. Jag kanske inte förstår mig på dem, men jag kan ändå acceptera att det finns de människor som hellre lyssnar på Metallica eller 50 Cent istället för Håkan Hellström.
   Då och då dyker det dock upp undantag. Max är ett av dem.

Jag vet inte vem Max är. Jag vet inte var Max bor. Jag vet inte var Max fixar sin solariebränna eller varför han väjer kombinationen shorts och mössa på sina foton i sin promotionvideo (möjligen försöker han kvala in i facebook-gruppen för Partille-Johnnys. För de som inte vet vad en Johnny är föreslår jag ett besök på denna lärorika grupp)
   Det jag däremot vet är att Max har knåpat ihop en låt vid namn Mitt Vackra Göteborg som inte bara är uselt. Den är provocerande uselt.
   Det är en låt som saknar alla former av orginalitet Det är Jimmy Jansson som leker Håkan Hellström. Som tror att bara man namedroppar en radda gator och stadsdelar i staden så vinner man pluspoäng hos göteborgarna. Som låter resten av texten bestå av en massa "da-da-di-daaa" och "tradadidaj". Och som dessutom framför låten på stockholmska.

   Naturligtvis borde jag vara mogen nog att stå över agressioner och påhopp och ignorera den här typen av musikaliska pinsamheter.
Problemet är att Svenska Folket mycket väl kan tänkas vara så dumma att de röstar på det här eländet på diverse radio-topplistor, vilket gör att man kommer utsättas för den under en lång tid. Detta får inte ske!
   Därför utlyser jag nu en fatwa, eller för att tala klarspråk, en gammal hederlig kristen bannlysning av Mitt Vackra Göteborg.
   Förbjud den på svensk radio. Bränn kommande singeln på ett offentligt bål mitt på Järntorget. Leta upp Max, rulla honom i tjära och fjädrar och tvinga honom att bära långbyxor. Sen så glömmer vi den här förolämpningen till låt och hoppas att Max och hans gelikar aldrig gör om samma misstag igen.

Tags: , ,

Kommentarer
Postat av: Barris

"Förbjud den på svensk radio. Bränn kommande singeln på ett offentligt bål mitt på Järntorget."

Mycket bra åtgärd, under den enkla premissen att inte en jävel har köpt den först, men om någon får chansen att norpa åt sig dem utan att ge artisten någon cred (GRAND THEFT) så kör hårt och demolera sedan plattorna utav all er kraft.

2008-10-14 @ 20:46:13
URL: http://barris.blogg.se/
Postat av: Lina

hahahahahahah jag dööööööööör på honom!



måste bara få påpeka att fatwa är en muslimsk och inte kristen åtgätd.



mer seriöst, han ...jag vet inte vad jag ska säga! Vad täänkt människan där han "skrev" dt ähar???

2008-10-15 @ 07:44:44
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se/
Postat av: Johan

du missade länken till Johnny-gruppen! Jag vet inte vad en Johnny är, förutom ett uttryck som jag och mina polare har på sånt som är riktigt grymt... det är Johnny!! ska du förstöra det nu? ;)

2008-10-15 @ 08:42:52
URL: http://music.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0