Back to the Eighties

Ibland tycker man att man föddes två decennier för sent.



Jag har snöat in på åttiotalsmusik den här hösten. Jag tror allt började i påskas då jag såg Marie Antoinette och blev förtrollad av såväl filmen som soundtracket med bland andra Bow Wow Wow, Siouxie And The Banshees, Gang Of Four och New Order.  80-talet, som jag tidigare haft en något vag och lite skeptisk bild av (en kombination av Michael Jacksson och bilder på mina föräldrar i i hockeyfrilla respektive pudellockar) fick helt plötsligt en ny betydelse.
   Just nu lyssnar jag, förrutom banden jag nämnde tidigare, dels på en massa The Clash men också på låtar med Adam And The Ants, The Smiths (såklart...) och The Cure.
Tipsa mig gärna om mer!

Tags: , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja du hanna, välkommen till min inspirations värld!! 80-talet hade allt!!! Jag sägar bara Irene Cara I'm gonna live forever, Tina Turner Proud Mary, Whitney Houston I wanna dance with somebody och neonfärger. Grrrrr så ska det låta!

2008-10-26 @ 18:54:32
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se/
Postat av: Johan

Tja Hanna. Jag var oxo helt såld på 80-talsmusik för några år sen. Började med den typiska 80-talspoppen, såsom alphaville, kim wilde, pet shop boys osv. Sen gick det över till lite mer underground synth som S.P.O.C.K., Vision System, Kiethevez m.m. Lyssnade fan sönder det årtiondet ;). Gjordes sjukt mkt bra musik då iaf!



Jag ska se till att få upp oktobers podcast på söndag! kul att du efterfrågar den :)

2008-10-27 @ 20:18:53
URL: http://music.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Adam Ant! Han är grym :D

2008-10-29 @ 10:37:00
URL: http://amplifier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0