Den stora skivsläppsdagen

Ett gäng från Las Vegas, ytterligare ett från Göteborg...samt en indier.

Tre efterlängtade album på en och samma dag - inte illa!

Först och främst har vi ju The Killers nya Day & Age. Personligen har jag aldrig riktigt fastnat för Killers, jag tror det är lite för pampigt och glammigt för min smak. Det är dock ingen tvekan om att många sett fram emot albumet.



Dagens andra stora skivsläpp står The Soundtrack Of Our Lives med Ebbot i spetsen för. I tider med vikande skivförsäljning väljer man att släppa en dubbelplatta. Är det verkligen klokt? Svaret är: ja! Jag har bara hunnit lyssna igenom albumet som hastigast men det håller genomgående hög kvalitet trots att det är såpass många låtar. Lyssna själva här! Vad ska man förresten säga om omslaget som ser ut som en reklam för den där spa-anläggningen i Knutby? Jag säger "humor"!



Tredje skivsläppet står Timo Räisänen för. Timo (som i och med andra albumet I'm Indian slog fast sin nationalitet) har släppt en platta vid namn ...And Then There Was Timo, som enbart består av nya och gamla covers. Kvaliten skiftar en aning, men med Didn't We Almost Have It All (Whitney Huston) och Drive Dead Slow (Sahara Hotnights) lyckas han.


Tags: , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0