RnB vs Metal



Det är lustigt hur samma musik kan påverka människor så totalt olika och tvärtom.

Vi satt och snackade musik på lunchen idag. Uka skulle försöka gissa min musiksmak, men det gick inget vidare. Han gissade på allt mellan rap till dansband men lyckades ändå inte pricka in gammal hederlig indiepop och rock.
Efter det fortsatte en ganska intressant diskussion mellan Uka och Micke. Uka gillar RnB och Soul, typ Craig Davids och Whitney Houston. Micke är å andra sidan en metal kille som diggar Dark Tranquility och band i den stilen. Uka kunde inte fatta vad Micke hörde i det.
- Jag hör ingenting! Det är ju bara oväsen, det berör mig inte.
Micke hävdade naturligtvis motsatsen.
- Metal är nog den enda musiken som berör mig på det sättet.
Men han höll också med om att dödsmetal, tillskillnad från RnB, inte är så lätt att tycka om direkt.
- När du hör en låt för första gången tycker du inte om den. Du får lyssna in den ett tag innan du börjar höra nyanserna och du verkligen börjar uppskatta den.

En av dem gillade alltså skönsång och skön, avslappnad musik som man genast gillar. Den andre gillade hård tung musik som det dröjer innan man kan tycka om. Ändå får de samma känsla. Undrar om en psykolog hade kunnat säga nåt om deras personligheter efter det?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tycker inte hellr det :)

2008-06-11 @ 22:15:29
URL: http://brunetternasmode.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

Aaah men bra o ha lite sunkigare skor på festival ^^ hehe.



längtar tills dom kommer hem till mig! ;D

2008-06-12 @ 19:39:22
URL: http://wysteriiasblogg.se
Postat av: Jenny

Hahahah jo den låten spelades verkligen hela tiden xD tack för att du svarade :D

2008-06-12 @ 20:10:19
URL: http://penajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0