My Blueberry Nights




Ledmotivet från My Blueberry Nights är precis lika snyggt som själva filmen.

Var på bio med Sandra igår och såg just My Blueberry Nights. Med undantag för lite översymbolik och lite väl långa tagningar med inzomade tårdränkta ansikten var filmen riktigt fin. Bilderna och färgerna var en fröjd för ögat att se och öronen njöt minst lika mycket av soundtracket som bland annat innefattade Cat Power, Otis Redding och naturligtvis huvudrollsinnehaverskan Norah Jones.

Nu försvinner jag upp till Orust i närmare en vecka för att förhoppningsvis få uppleva salta bad och få lite sol på min kontorsbleka näsa. Håll till godo med filmens ledmotiv "The Story" tillsvidare.


Kommentarer
Postat av: izme

Den filmen vill jag se. Måste se den i något skede tror jag.

2008-07-26 @ 22:53:23
URL: http://izme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0