DAGENS TIPS: The Wannadies

Gammal indie rostar aldrig.

Låt oss förflytta oss tillbaka i tiden.
   Det är 1994. Kurt Cobain skjuter sig i huvudet och Spice Girls grundas. Musikaliskt sett ser det alltså dystert ut i världen.
   Det är nu något händer i Sverige, framför allt i norra delen av landet. En våg av briljanta små indiepop som Popsicle och This Perfect Day har på sista tiden poppat upp som svampar ur jorden och börjat fånga omvärldens uppmärksamhet. Bland dem finns The Wannadies och den här hösten släpper de albumet Be A Girl. Ett av spåren heter You And Me Song, och kom att bli gruppens förmodligen största internatiella framgång. Den finns bland annat med på soundtracket till Baz Luhrmans film Romeo+Juliet.

You And Me Song har 14 år på nacken och The Wannadies slumrade in i slutet av 90-talet. Ändå kan jag inte låta bli att nynna med varje gång jag hör låten



Tags: , ,

Kommentarer
Postat av: Johan

You And Me Song är verkligen en klockren partylåt, slår aldrig fel att dra på den på en fest... även så här 14(!) år senare!

2008-08-26 @ 08:17:19
URL: http://music.blogg.se/
Postat av: Josefin

jag älskar svensk 90talsidiepop .

wannadies och brainpool i mitt hjärta.



du har uppenbarligen bra smak.

2008-08-27 @ 16:59:39
URL: http://thedrowners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0