DAGENS TIPS: Ram Di Dam

The Strokes-disco från innerstan.

   Det har viskats lite om Ram Di Dam ett tag nu. Första gången jag hörde dem var för gissningsvis ett år sen då en vän fick mig att lyssna på låten med den roliga titeln Sex, Drugs N' Frisbeegolf, en låt som satte sig på hjärnan likt söt fruktkola mellan tänderna och vägrade försvinna. Sen dess har killarna hunnit spela runt om på klubbarna i stan och blivit intervjuade av GP. Nyligen spelade de på radioprogrammet The Tommy ShowRadio City.
   Musiken befinner sig i samma  gitarr-melodiösa marker som The Strokes, och sämre influenser kan man ju ha. Sångarens röst påminner också lite om Julian Casablancas i tidigare nämnda band. Det är bubbligt som kolsyra, sprudlande och dansvänligt. Jag får också en känsla av disco, speciellt när jag hör de lite nyare låtarna på deras myspacesida.
   Ram Di Dam är väl värda en genomlyssning. Sex, Drugs N' Frisbeegolf håller än, men min favorit är nog The Smallest Town On Planet Earth. Lyssna här!




Tags: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Melan

OKi! linnégatan, vilken restaurang? eller hette restaurangen "linnégatan" ? hoho!

ja håkan var grym!

2008-08-17 @ 17:19:32
URL: http://melblom.blogg.se/
Postat av: Ida Björck

svar: ja okej :D



bra tips där :)

2008-08-17 @ 21:51:11
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack för tipset!

2008-08-17 @ 23:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0