Festival

Jag längtar till sommaren.


Franz Ferdinand på Way Out West förra sommaren.

Ni vet, sådana dagar när det faller snöblandat regn från himmlen. När ens stövlar läcker och paraplyet blåser sönder. När spårvagnarna strejkar, vinterkappan tynger ner axlarna och när hela stan tycks ha gått in i en massiv vinter-deppression. Just sådana dagar är det extra frestanade att klicka runt blland diverse festivalers hemsidor och drömma sig bort lite.

Saker som lera, trängsel och utspilld öl  försvinner liksom ur medvetandet och kvar finns bara ljusa minnen av hur solen går ner i väster, hur händer klappar, hur röster stämmer upp i hes sång och hur känslorna växlar mellan otålighet (skulle de inte börja klockan sju?) och eufori (där är de!)

Way Out West är såklart självskriven (även om jag oroar mig lite för det hitills klena bandutbudet) och jag är lite frestad att resa till Småland och besöka Emmaboda. Markus Krunegård, Parken, Skansros, Armand Mirpour och ytterligare ett tiotal intressanta akter för det fashionabla priset av knappt 800 riksdaler tål definitivt att tänkas på. Om inte annat som ett mentalt lyckopiller när man tvingas vänta på bussen i underkylt regn.

Tags: , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Karin

Din syster skall till emmaboda. jeppjepp.

2009-03-04 @ 21:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0