SPELNING: Håkan Hellström



Falsksångaren från Västra Frölanda gör det han är bäst på.



Det finns spelningar. Och så finns det Spelningar.
   Håkan Hellström är ett säkert kort när det gäller Spelningar. Detta beror både på huvudpersonen själv och det fantastiska kompbandet Augustifamiljen (som förtjänar mycket mer cred) men också på publiken. Alla - och då menar jag verkligen alla - går dit, även de som egentligen inte tycker så speciellt mycket om Håkan Hellström. För många är det nästan lika mycket tradition som jordgubbar på midsommar. Stämningen var alltså på topp redan innan konserten hade börjat.
   Men nog om publiken. Efter en kort presentation med en liten blinkning till nästa lördags konsert med Soundtrack of Our Lives drog bandet igång underbara Tro, Hopp Och Tvivel och under ett crescendo av jubel gick herr Hellström ut på scen och tog Liseberg med storm. Gamla favoriter som Gårdakvarnar Och Skit och Klubbland blandades med nya låtar som Jag Vet Inte Vem Jag Är Men Jag Vet Att Jag Är Din och - äntligen! - min personliga favorit Långa Vägar. Mellan detta fick vi höra små anekdoter om låtarna vilket var nästan lika underhållande. Det var högt tempo hela vägen, men höjdpunkterna kom mot slutet då För En Lång Tid och framför allt Kom Igen Lena fick hela folkhavet att dansa med. Det hela avlutades med allsångsvänliga Vi Två, 17 År.
  
Håkan Hellström håller alltid en väldigt hög lägstanivå vilket gör att man nästan börjar leta fel. Det enda jag har att anmärka på är att är att energin var aningens aningens högre under Way Out West, å andra sidan var publiken då redan "uppvärmd" med två dagars konserter.
   I övrigt finns inte mycket att tillägga. Håkan gjorde det han var bäst på, nämligen att framföra euforisk och känslosam pop, och spelningen blev precis så bra som man hade kunnat hoppas på. Jag har redan börjat nedräkningen till nästa september.

Tags: , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: soooofia!

Du & jag om ett år igen? <3 (..då är jag arton! :D )

2008-09-30 @ 11:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0