Hatmånader

Jag har inte skrivit på ett tag nu. För att kompensera alla trogna läsare (cirka tre personer?) kommer nu två i rad. Här är det första.

image37

Regn, regn, regn.
Gråmulen himmel.
Mera regn.
Storm och isande vindbyar.
Ännu mera regn.

Januari och februari är verkligen de månader jag avskyr mest på året. Efter jul och nyår har jag tröttnat på vinter och längtar efter att få plocka fram vårkläderna ur garderoben. Istället måste jag genomlida ytterligare två månader av gråhet.

Ja, det känns som om hela Göteborg är täckt av ett grått filter. Det finns varken orange-röda höstlöv eller gröna vårknoppar som sätter färg på träden. Det finns inte ens någon vit snö som lyser upp.
Istället är allt grått och mörkt:  himlen, asfalten, husfasaderna och folks kläder.

Inte blir man gladare av att läsa nyheterna. När till och med Hollywood stjärnorna knarkar sönder hjärnorna för att stå ut eller rent ut av väljer att kasta in handuken för gott, hur ska då vi vanliga dödliga stå ut?

Själv försöker jag hålla modet uppe genom en välbeprövad metod: cafémys. Någon som vill ta en fika eller två med mig till helgen?

Kommentarer
Postat av: Barris

1. Det finns ju en anledning till att vår självmordsstatistik är så hög här i Norden (och den stavas inte "för mycket grym hårdrock")
2. Ursäkta för att jag nästan bara har svarta kläder nu på vintern, men så kan det gå ibland; och sen så ska jag snart uppdatera min garderob till Vår08.
3. Ska vi ta kvantfysiken imorn istället då? :)

2008-01-31 @ 22:03:17
URL: http://barris.blogg.se
Postat av: Barris

Kul att jag skrev till fel inlägg, men du förstår nog :)

2008-01-31 @ 22:22:22
URL: http://barris.blogg.se
Postat av: Sofia

Åhh! Kom hit så fikar vi!, Jag ska eventuellt upp till göteborg denna helgen som kommer, eller nästa, är du på att kila in till mums och ta en fika då? :D

2008-02-02 @ 10:25:56
URL: http://hjortutanvingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0