FILM: Nick & Norah's Infinite Playlist

Komedi med suveränt soundtrack.



Satt och slösurfade på YouTube och råkade hitta en trailer på en ny film vid namn Nick & Norah's Infinite Playlist. Ni som sett Juno ser snabbt att layouten på textblocken är lite för likt för att vara en tillfällighet. Det är alltså skaparna till förra årets indie-älskling Juno som även ligger bakom Nick & Norah. Huvudrollen Nick spelas dessutom av Michael Cera som också spelade Junos pojkvän.
   Handlingen, som är baserad på en bok med samma namn som filmen, verkar ganska kul men det var först när jag kollade upp filmens musik som det blev riktigt intressant. Vampire Weekend, We Are Scientists, Band Of Horses, Shout Out Louds och Modest Mouse är bara några av de kreddiga namn som dyker upp i eftertexterna på trailern. Dessutom innehåller soundtracket också en rad amerikanska indieband som jag aldrig hört om men som - efter vad jag kunde döma när jag letade låtar och klipp på iTunes och Youtube - verkar helt suveräna. Filmakarna vet onekligen vad som krävs för att locka en indiekåt publik till biograferna.
   Den 20 februari nästa år har Nick & Norah's Infinite Playlist premiär i Sverige. Jag kan inte svära på att filmen är bra men enbart musiken tycker jag gör den värd en biljett.



Tags: , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej!



Kolla in bandet Björv. Skulle nog passa in bland det andra du verkar gilla. www.myspace.com/bjrvtheband

2008-10-10 @ 18:33:39
Postat av: Barris

Sett Björv live, träffat flera av dem också. De är rätt fräcka ;)

2008-10-10 @ 21:29:52
URL: http://barris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0