Okkervil River

Indierockare från Austin släpper nytt - och kommer till Sverige.



En av nackdelarna under Way Out West var att flera intressanta akter krockade. Då vi tillexempel var tvungna att välja mellan Okkervil River och Franz Ferdinand som spelade samtidigt, kändes det ganska självklart att välja Alex Kapranos & Co. Nu i efterhand tycker jag ändå att det är väldigt synd att vi missade bandet med det något udda namnet (döpt efter en rysk roman), speciellt när jag har några av låtarna från nya albumet The Stand Ins. Countrydoftande vemod blandas med studsig indie i en skön kombination. Mina favoriter hitills är Lost Coastlines och Pop Lie men det finns flera att välja mellan.
   Precis när jag lyssnat igenom låtarna på deras myspace och återigen förbannat den där bandkrocken råkar jag kasta en blick längre ner på sidan och hittar riktigt goda nyheter: nu till hösten dyker bandet upp i Sverige, närmare bestämt på Mejeriet i Lund, Debaser i Stockholm och framförallt på Pustervik här i Göteborg, den 29 oktober? Någon som vill hänga med på konsert?

Tags:  , , ,   

Kommentarer
Postat av: Sofia

Mejeriet i lund säger du..? :D

Du kan ju alltid komma hit om det inte är någon som vill gå med dig i göteborg! :)

2008-09-11 @ 21:08:05
Postat av: Brandon Lee

Fan vilka hemska saker du lyssnar,blir påmint vilka hemska kolleger man tvingas umgås med mellan varven,alla de som spelar djupa och märkvärdiga,och stämmer upp till falsksång för indieskrammel. Men ok då,på tal om Indie, har du lyssnat Lapko nå´n gång?Inte? Kan vara värt ett försök, till och med jag gillar dem,.då kan de ju inte vara helt värdelösa,.men,heavy metal rules! Ha det,oj du Indiespöke.

2008-09-12 @ 15:04:16
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: Hanna

Brandon Lee: Du och jag tycks onekligen inte ha samma musiksmak. Jag kan väl till viss del hålla med om kritiken om en del av de som lyssnar på indie, ibland blir det lätt massa pretto-snack över ingenting. I mitt fall är det snarare så att en hel del band jag råkar gilla kategoriseras som indie. Det finns inget märkvärdighets-sökeri i det, bara glädje över bra musik. Nej, jag har inte hört om Lapko innan, men kan kolla, musiktips är alltid kul.

Tack för kommentaren, käre metalmarodör.

2008-09-12 @ 16:54:59
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: Lemoncurry?

Tror tyvärr inte jag kan komma då... däremot kommer jag förmodligen, tillsammans med några vänner (ja, jag har vänner) åka till gbg helgen innan. Kan inte garantera nåt, men om så vore, har du lust att göra oss sällskap någon kväll och göra stan osäker? :)

2008-09-15 @ 08:51:02
URL: http://lemoncurry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0