Nordpolen

Stilig svartsynt synth.



En anonym läsare undrade häromdagen om jag noterat att Nordpolen släppt nytt. Svaret är: ja, det har jag. Det har nästan varit svårt att ungå med tanke på hur hypad och hissad debutplattan På Nordpolen blivit.
   I regel gillar jag musik som får mig på bra eller åtminstone bättre humör, vilket kanske märks i mitt intresse för pop à la Håkan Hellström, som trots delvis ganska mörka textrader ändå lyckas låta hoppfull och glad. Nordpolen är raka motsatsen. Som den felande länken mellan Broder Daniel och The Tough Alliance låter musiken som buteljerad ångest och allvar. Mycket snyggt paketerat förvisso, med sitt vackra electronica-sound, men ändå lika svart som en iskall natt i januari.
   Trots detta så är det första jag tänker på när jag hör Nordpolen, hur härligt det vore att dansa till Vem Har Sagt. Ni vet, dansa med slutna ögon och enbart fokusera på musiken och dansen. Kanske lite märkligt, men så är det.
   Sammanfattningsvis är Nordpolen inte ett band jag kommer att sitta och lyssna på, på bussen på morgonen som en uppladdning inför dagen. Dyker däremot Vem Har Sagt eller Skimret upp på en klubb under hösten kan jag lova att jag är en av dem som kommer att dansa med.

Tags:, , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0