Låtlistan klar

Imorgon ska det ske...

Det tog ett bra tag att välja låtar, sätta dem i någorlunda ordning, byta ut några av dem, plocka in några nya, sätta dessa i ordning, ångra sig...
Hur som helst, nu är den klar. Målet har varit att ha med låtar som jag faktiskt tror att herr Barrdahl skulle kunna gilla men som jag samtidigt själv tycker om. Jag tror och hoppas att jag har lyckats, åtminstone delvis.
Återigen, tack för all hjälp jag fått! Här har ni den kompletta låtlistan inför morgondagens stora utmaning.
  1. The Man Who Would Be King   The Libertines         
  2. Love Will Tear Us Apart   Joy Division 
  3. I Predict A Riot   Kaiser Chiefs   
  4. How Soon Is Now    The Smiths   
  5. My Valentine   Timo Räisänen  
  6. I Like You So Much Better When You're Naked   Ida Maria   
  7. Ceremony   New Order       
  8. Is There A Ghost   Band of Horses      
  9. A-Punk   Vampire Weekend   
  10. Australia   The Shins   
  11. After Hours   We Are Scientists  
  12. This Charming Man   The Smiths     
  13. High Drama   Laakso
  14. Wine in the afternoon   Franz Ferdinand   
  15. New Slang   The Shins              
  16. Långa vägar   Håkan Hellström   
  17. You And Me Song   The Wannadies   
  18. 1234   Feist     
  19. Midnight Surprise   Lightspeed Champion 
  20. The First Of The Gang To Die   Morrissey  
  21. Heartbeats   José González   
  22. Friday, I'm In Love   The Cure               
  23. En Vän Med En Bil   Håkan Hellström   
  24. If I Don't Write This Song, Someone I Love Will Die   Hello Saferide    
  25. Dropout   Laakso   
  26. They're building walls around us   Moneybrother   
  27. I'm Indian   Timo Räisänen   
  28. And I Found This Boy   Maia Hirasawa   
  29. Another Sunny Day   Belle And Sebastian   
  30. No Party   Marit Bergman  
  31. Det Är Så Jag Säger Det   Håkan Hellström   
  32. Det Kommer Bara Leda Till Nåt Ont   Säkert
Tags: , ,

Kommentarer
Postat av: Lemoncurry?

Tycker du klarade din uppgift med bravur :D De låter jag hört av dem är alla såna jag tycker om :) Måste lägga till att New Slang av The Shins är den absolut bästa låt som någonsin har gjorts, kan lyssna på den hur mkt som helst utan att tröttna :)

2008-09-04 @ 20:57:37
URL: http://lemoncurry.blogg.se/
Postat av: Johan

Bra lista Hanna!

Det är helt sjukt att den här listan med all denna underbara musik ska fungera som ett straff!!

2008-09-05 @ 08:50:14
URL: http://music.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag såg det som en belöning, men Barris var väl inte ilka förtjust. Dock gillade han en del av det, som "Australia" och låtarna med The Smiths.

2008-09-05 @ 17:12:38
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: Barris

The Smiths har jag ju å andra sidan lyssnat på en hel del. Blev rätt mycket jag redan lyssnade på ändå, tyckte jag. Tyvärr kan jag inte hålla med om att New Slang var så fantastisk, men kan behöva fler lyssningar kanske. Måste säga att We Are Scientists-låten överraskade mig då det tidigare jag hört dem var betydligt tråkigare. Även Lightspeed Champions mysopus var trevligt. Tyvärr gjorde min uppkomna förkylning att jag fick värk i högra örat och mestadels bara kunde njuta av låtarna till hälften (med vänster öra).



Hur som helst var det starkt av Hanna att jobba sig igenom hela min lista tyckte jag. Varken jag eller Viktor trodde hon skulle klara sig igenom den sista halvtimman. Tyvärr får man väl meddela att Hanna inte verkade uppskatta särskilt mycket (läs: något) av det. Hårdrocken dvs. Hon tyckte Incubus var okej. Gläds av den här låten:

http://www.youtube.com/watch?v=ZstaRZQ-WJU



:)

2008-09-05 @ 18:23:09
URL: http://barris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0