Inför Utmaningen

På fredag gäller det.



Håller på att fixa Barris låtlista inför den stora dagen. Utan att avslöja för mycket kan jag säga att det blir en skön blandning av indie-rock och pop och av gammalt och nytt. The Smiths, New Order, Belle & Sebastian, Håkan Hellström och Säkert för att nämna någon av artisterna och banden.
Problemet är att få till en bra "stegring": att sätta det rockigare först och sedan långsamt gå över till allt mer pop. Mycket musik ligger ju just i gränstrakterna och det är svårt att jämföra två låtar och säga vilken som är popigast. Dessutom vill jag helst få till snygga övergångar och en blandning mellan lugnt och snabbt. Inte lätt. Eller så är det bara jag som är perfektionist. Jag föredrar det sistnämnda.

Fortsätt gärna att tipsa om låtar och band! De tipsen jag fått hitills, både av er på bloggen och av vänner, har varit kanon.
Själv måste jag också börja ladda mentalt för att klara avden låtlista som Barris fixat åt mig. Han påstår att den är "popig" men jag tvivlar. Vi pratar trots allt om en kille som beskrev att av de banden han lyssnar på som "väldigt melodiösa - det är bara det att det inte märks!"

Tags:, , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0