Orkidéerna

Det svänger ju!



Linus
tyckte jag borde tipsa om Orkidéerna så jag gick in på deras myspace, lyssnade och tänkte "Varför inte?". Det svänger ju för tusan!
   Jag skulle kanske inte riktigt kalla det soul som bandet skriver på sin myspace-sida, det fortfarande låter väldigt mycket vanlig pop, men det finns en klar ambition att sticka ut och det lyckas man hyfsat bra med. Soundet påminner faktiskt en hel del om Modest Mouse, inklusive sångaren Johannes röst som påminner om Isaac Brocks. Dessutom hörs det att delar av bandet också hör hemma i Ram Di Dam som jag skrivit om tidigare.
   Svängig musik en lördagkväll - den kombinationen kan helt enkelt inte bli fel. Hoppas ni får en trevlig kväll, själv ska jag ut i göteborgsnatten med en vän och fira in höstlovet.

Tags: , ,

Kommentarer
Postat av: Linus

Haha! Vad sägs om att ge mig en liten hörna av din blogg. "Linus tips till Hanna" låter mycket bra tycker jag...

2008-10-26 @ 21:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0