Bonnie And Clyde

Traditionell göteborgsindie.



Efter bannlysningen av Max och hans pinsamheter väljer jag idag att att tipsa om bra göteborgspop.
   Ett band det snackats mycket om under året är Bonnie And Clyde. Bandet består från början av sångerskan Fanny Wijk och Rickard Halldin, men sammanlagt är man sju personer (övriga fem bandmedlemmar kallar sig The Up To No Goods)
   Bonnie and Clyde spelar traditionell göteborgsindie. De nämner själva TLC och Bruce Springsteen som influenser men måste jag själv nämna någon referens till andra band är det nog Bad Cash Quartet  som ligger närmast.
   Då jag först hörde Bonnie And Clyde fastnade jag inte riktigt för dem och störde mig lite på Fanny Wijks röst som inte alltid är hundra procent ren. Låtarna växer dock efter varje genomlyssning och jag tycker allt bättre om GBG 123 och Guess There's No One ju mer jag hör dem.
   Och ärligt talat: hur många av de största manliga namnen på Sveriges indie-scen prickar egentligen varje ton rätt?


Bonnie And Clyde - Guess There's No One

Tags: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0