Pryldöd

iPod och mobil samt en läckande vattenburk är en dålig kombination.

image55

Ingressen talar sitt tydliga språk. Burken som jag lagt i väskan för att dricka senare visade sig läcka, och när jag tog upp den var hela väskan full av vatten och min stackars iPod och mobil var dränkta. Mobilen är näst intill återupplivad - med undantag för att man inte kan ringa eller messa från den. Den ska få åka på läkarbesök till Telia men jag har hopp om att den ska kunna klara sig.

iPoden är det värre med. Den lever visserligen, men bara om man har den inkopplad i en respirator - förlåt - laddare.  Nördarna på Mac Store kom med en rad lama förslag som visade sig omöjliga att genomföra och  tillsist fick jag inse den bistar sanningen: min lilla röda podd var så gott som död. Endast två veckor gammal. En alldeles för ung ålder att avsluta sitt liv på. Jag befinner mig alltså i sorg för tillfället. Min enda tröst är att den levde ett lyckligt liv innan den hamnade i det hjälplösa tillstånd den befinner sig i nu. Den befann sig mest på mitt skrivbord där den glatt hjälpte mig med pluggandet genom att spela musik.

Var den än befinner sig nu (gissningsvis i någon form av Apple-himmel) hoppas jag att den har förlåtit mig för min slarvighet. Det där var sista gången jag lägger en burk i min väska.

Kommentarer
Postat av: lina

NO!!! Condolianser i massor! Fy, jag har fantomsmärtor för dig!!!

2008-03-05 @ 10:54:11
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0