Timo 24/6


Lite försenat inlägg, jag vet.



När Timo Räisänen - som bl.a. fått pris på P3 Guld för bästa liveakt - spelar på Liseberg är man ju dum om man inte pallrar sig dit för att se honom. Eftersom Sandra och jag inte på något sätt vill framstå som mer dumma än vad vi är var det naturligtvis precis vad vi gjorde. Vi och 8000 till. 95 procent var tjejer. 95 procent av dessa bar minst ett klädesplagg från Monki.

Själva konserten var riktigt bra. Först och främst var ljudet naturligtvis mycket bättre än i december på Pustervik. Och ska man fortsätta med jämförelsen Pustervik/Liseberg så är det ju bra mycket roligare att stå under klarblå kvällshimmel än inomhus. Timo och grabbarna såg som vanligt ut att ha riktigt jävla roligt, och i grund och botten är det faktiskt det som avgör om en konsert ska bli bra eller bara halvdan. Låtarna var det heller inget fel på och ju längre tiden gick dessto mer tände publiken till och det blev riktigt skön allsång på Sixteen. Visserligen blev det aldrig sådär riktigt euforiskt fantastiskt som på Way Out West förra året, men både och Sandra och jag gick ut med ett stort leende på läpparna en timme senare. Och mer än så behöver man faktiskt inte begära en vanlig sketen tisdag.

Apråpå Pustervik/Liseberg igen. Till Pusterviks försvar måste man ju säga att de har bättre öl, vilket jag och Sandra erfor senare.

Tags: ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0