P3 Guld

image31

Senare ikväll ska jag förflytta mig bort till soffan framför TV:n och kolla in P3 Guld, förmodligen årets bästa gala. Detta av fyra anledningar:

  1. Säkert! och Timo spelar.
  2. "Anders & Måns"- Anders är programledare.
  3. Den hålls i Göteborg
  4. Det finns i princip ingen konkurens, möjligen med undantag av Grammisgalan.
Jag ser sällan på TV över huvud taget och om jag väljer att se något så är det inte i första hand något direktsänd jippo som vars högsta syfte verkar vara något slags årsträff för inbördes beundran. Eller är det bara jag som  tycker det är urtråkigt att kolla på halvkända människor som - uppklädda till tänderna - står och snyftar fram halvtimmeslånga tacktal?
Hur som helst: P3 Guld kan dock vara värd att se, om inte annat för framförandena på scen. När det gäller priserna så hoppas jag att de kommer delas ut på följande sätt.

  • Årets nykomling: Maia Hirasawa (vilken röst!)
  • Årets kvinnliga artist: Säkert!
  • Årets manliga artist: Salem Al Fakir. (För att han a) är den av de nominerade jag hört mest av och b) har samma frisyr som min mamma)
  • Årets grupp: Sahara Hotnights
  • Årets låt: Säkert! - Vi kommer att dö samtidigt
  • Guldmicken (bästa live): Timo Räisänen (hade lika gärna kunnat sätta Säkert!, men stackars Timo förtjänar åtminstone ett pris)
Resten av nomineringarna har jag hört aldeles för lite av för att kunna uttala mig om, men på metalnomineringen kan jag väl säga Dark Tranquility bara för att göra Barris glad. 20:00 gäller det!

Kommentarer
Postat av: Barris

Märkte att jag missat vinken på slutet. Gott att höra att du tagit ditt förnuft till fånga :)

2008-01-27 @ 21:20:47
URL: http://barris.blogg.se/
Postat av: Lemoncurry?

Du hade ju faktiskt några rätt, och tack gode gud för det! :D

2008-01-29 @ 20:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0