Golf

Jag har inte skrivit på ett tag nu. För att kompensera alla trogna läsare (cirka tre personer?) kommer nu två i rad. Här är det andra.

image38

Det fanns ingen ström i skolans kök idag och därför serverades bara mackor. Mackor blir man inte mätt på, så Barris och jag smet ifrån svenska-arbetet, stack till Rosa Pantern och köpte baguette och cappuccino.

Av någon anledning kom vi in på golf. Barris försökte förklara reglerna för mig.
Herrejävlar säger jag bara.
Jag trodde att det bara var att få i bollen i hålet! Att den som får i bollen på minst slag vinner, precis som i minigolf. Lätt som en plätt. Trodde jag alltså. Det visade sig att det var betydligt mer än så.

Det var speciella klubbor för olika vindriktningar och gräshöjder.
Det var underliga banrankningssystem som berodde på medeltag slag och en rad andra saker.
Det var handikapp som gick upp med si och så, och ner med si och så annat, samtidigt som det verkade vara lite upp till en själv att bestämma.
Det var par, arton hål och röda kort.
Samt en totalt förvirrad Hanna.

Seriöst, golf får kvark-fysik att verka enkel. Tacka vet jag handboll. Flest mål vinner. Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hanna-Panna, nu tycker jag inte att vi ska vara sånna,Det finns ju tusen komplicerade regler i handboll!
Tack vet jag ridning! :D Hästhoppning, inga nedslag och snabbast tid vinner!

2008-02-02 @ 10:28:02
URL: http://hjortutanvingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0