Bacillskräck

Det är krisläge här hemma, och eftersom jag inte kan låsa in mig på mitt rum i karantän tills faran är avblåst så ser min vardag ut såhär:

image29
  • Jag undviker badrummet på ovanvåningen, och håller mig till det lilla på nedervåningen.
  • Ingen får helst röra maten jag äter, utom jag. Mat som värmts i ugn och kokats räknar jag som relativt säker (virus och bakterier överlever inte i höga tempraturer såvitt jag vet)
  • Enligt skrock så blir man immun om man sväljer tio hela vitpepparkorn. Mitt naturvetar-jag avfärdade det först som rent skrock men det paranoida jaget tog över.
  • Så ofta jag kan tvättar jag händerna med skållhett vatten, tvål, desinfektions-sprit, mer tvål och sandpapper. (Riktigt så långt har det inte gått. Än.)
  • Håller mig hemifrån.
  • Och måste jag trots allt vara hemma så är jag inne i karantän-zonen (mitt rum)
  • Undviker lillyster, platser lillasyster varit på och saker lillasyster vidrört.
Nej, det är inte SARS, fågelinfluensa eller pest hon har. Det är vinterkräksjuka.

Kommentarer
Postat av: lina

O NO! Panik! Vad hemskt, jag har verkligen aldrig haft det...och jag vill verkligen aldrig ha det heller!!

2008-01-11 @ 20:04:48
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se
Postat av: B I T T E R F I T T A N

Svar: tackar för komplimangen :)

Ha en trevlig kväll!

2008-01-11 @ 20:09:29
URL: http://bitterfittans.blogg.se
Postat av: Lillsyrran

... HOPPAS ATT JAG HAR SMITTAT DIG DIN MESIGA ÜBERGAYIGA VEGETARISKA ÄPPELÄTANE RÖVHATT.
Jag har spottat på dina nybakade bullar.

Tack för mig.

2008-01-12 @ 18:32:14
Postat av: Nanna

Fy fasenvad hemskt!!!!!

Just denna sjukdom är min största fobi, och jag kan trösta dig med att jag är ungefär lika noga med mat, handtvätt, handsprit och andra skyddsbeteenden...

2008-03-04 @ 00:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0