Fettisdag

"Allmänna frossdagen" får mig på bra humör.

image40

Ett tecken på att påsken och våren iallafall börjar närma sig, är fettisdag. Allmänna frossdagen, som jag hörde någon kalla den. Jag gillar verkligen dagar i stil med Fettisdag, Kanelbullens dag, Lucia och andra dagar då det känns helt helt okej att vräka i sig semlor, kanelbullar, lussekatter och annat utan att få allt för dåligt samvete.

Vi väntade oss att bamba skulle servera semlor, precis som förra fettisdag, men där fick vi fel. Därför var vi tvungna att sticka ner till Haga och köpa. Min var urgod och tog slut aldeles för fort. Jag fick dessutom en väldigt snygg, gräddig nästipp och jeansen blev helt nerdammade med florsocker. Det hör liksom till.

Ja, hela dagen har kännts riktigt positiv. Matteprovet gick bra, jag lyckades klara att spela ett - för mig - avancerat trumkomp på musiken och fick besked om att min favoritskåning dyker upp i stan till helgen.
Vintern känns plötsligt lite mera uthärdlig.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken fin och god bild! har du tagit den själv?

2008-02-05 @ 20:45:53
URL: http://h3llokitty.blogg.se
Postat av: Barris

Hunnit bli två semlor för mig idag, och en igår; nu får det allt väntas till nästa år. Tur jag ska ligga och nöta i skidbacken nästa vecka iallafall, så det känns ganska lugnt att jag inte tränat på ett tag :)

2008-02-05 @ 21:26:57
URL: http://barris.blogg.se/
Postat av: Hjalmar

Jag kan rekommendera den här "Allmänna frossdagen" i Österrike. Här passar de på att dra igång hela staden med en stor fest, och alkoholen och onyttigheterna flödar.
Fasching äger Fettisdagen, I have to say.

2008-02-06 @ 12:32:41
Postat av: Sofia

Hanna! Ändrade planer!, Är det OK om vi ses endast på söndag istället?

2008-02-06 @ 20:12:26
URL: http://hjortutanvingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0