Angående Bloc Part igen.

Efter att ha hört de två nya spåren tar jag tillbaka lite av den tidigare kritiken.



Igår sågade jag Bloc Partys nya låtar ganska rejält och avrådde från att förhandsboka nya plattan Intimacy. Jag tillade dock att ju inte kunde vara helt säker och att de andra låtarna på albumet kanske var bättre än bedrövliga Mercury.
  
Det här var precis vad som skedde idag då jag lyssnade igenom de två nya låtarna One Month Off och Signs.  One Month Off är energisk med en refräng som fastnar samt tonartshöjning (!) medan Signs med sin speldoseliknande syntslinga är mer stilla och drömsk.
   Jag tycker fortarande inte att någon av dem håller samma klass som t.ex. Banquet, men här är en klar förbättring. För det första har man inte överlastat någon av låtarna med ljudeffekter och för det andra är de mycket mer melodiösa.
   Intimacy kanske inte är en kommersiell och lättlyssnad skiva men den känns betydligt intressantare nu.
   Fast snälla. Skippa Mercury.

Tags: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Lina

Haaha du gissade rätt, utanför operan och vid feskekörkan kunde man se oss glada käckisar i rosa hattar. Man kan inte göra allt men man kan få folk att skaratta vet du.



Herregud, sista årte!!!!! Vad säger du om det????



Ps jag hör aldrig hört talas om Bloc part, vilka är det??

2008-08-21 @ 22:29:21
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se/
Postat av: marianne

bloc party har aldrig varit mina favoriter, vissa låtar går dock hem. :)

2008-08-22 @ 11:51:29
URL: http://hippienerd.blogg.se/
Postat av: P

Japp, såg att skivan är ute på netet nu.

2008-08-24 @ 01:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0