Hälsningspinsamheter

Har det här hänt er också?

Jag går ner för Östra Hamngatan, är lite stressad för att hinna med bussen och blir irriterad på alla människor som nödvändigtvis ska trängas på samma gatstenssyta som jag försöker ta mig fram på. Så ser jag ett bekant ansikte i trängseln, en tjej i ljusgrå parkas som liksom jag försöker tränga sig frammåt fast motsatt riktning. Jag öppnar automatiskt munnen för att heja samtidigt som hjärnan försöker placera henne. Var har vi träffats? Vem är hon? Så slår det mig: det är Mindy Lara som skriver klubbtipsen i GP och som jag definitivt inte känner. Stänger snabbt igen munnen och går förbi. Några veckor tidigare gjorde jag nästan exakt samma tabbe - fast den gången var det Kitty Jutbring som jag var nära att hälsa på då vi gick över samma övergångsställen. För att inte tala om på Hultsfred i sommras då Becka och jag hamnade intill Timo Räisänen på en konsert. Som tur var har jag hunnit hejda mig i sista sekund varje gång det har hänt det hade varit fruktansvärt pinsamt. Fast nästa gång har jag kanske inte lika tur då det dyker upp ett ansikte som jag känner igen men inte känner. Undrar om Håkan Hellström blir väldigt förvånad när en främmande tjej vinkar åt honom på busshållplatsen? (Nu när jag funderar på det: förmodligen inte. Sånt händer förmodligen stackaren hela tiden)

Kommentarer
Postat av: lina

Hahaha, jag är
mer tvärt om:
EN KÄNDIS!!! KOOOOOOOLLAAAAAAAAAAA!! HEJ! HEJ! JAG AVGUDAR DIG!!!!
haha, hur går det med lisseberg??

2008-04-09 @ 21:36:35
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se
Postat av: Hanna

Hahahaha! Liseberg gick inte, så jag letar vidare. Suck!

2008-04-11 @ 19:51:24
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0