Vardagspoesi


image9

Vinterns första snö föll idag då jag åkte till skolan, stora blöta flingor som singlade ner från himlen och tyst landade på marken för att nästan omedelbart smälta bort. Trots att det snöade under hela fysikprovet på morgonen var det bara pyttelite vitt kvar då jag gick ut på lunchrasten.
Apråpå fysiken så har vi hur mycket som helst i skolan nu. Kemi, biologi, engelska, spanska, historia....en aldrig sinande ström av arbeten, inlämningar, läxor och prov. Därför har jag inte hunnit skriva så mycket på sistone.
Passar dock på att lägga upp en dikt jag skrev på Litterär Gestaltning. Temat var "Vardag".

Morgon

6.30, klockan piper, dags att vakna, jag är sen
6:40, mörkt i rummet, letar tröja som är ren
6:50, borstar håret, tappar borsten på min tå
Jag får inte missa bussen utan måste snabba på!
7:10 Ner i köket, dricker te och spiller fil
7:15 Borstar tänder, letar rätt på min mobil
7:20 Hör jag mamma ropa "Vänta nu ett tag
Vad gör du uppe redan, du har ju sovmorgon idag!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0